Think Tank

Think Tank

Un format inovativ, un laborator pe teme diverse menit sa provoace participantii spre a gandi solutii out-of-the box

Am tot auzit de IQ, pentru o buna bucata de timp a fost norma la care ne-am raportat. Apoi am descoperit EQ, inteligenta emotionala, care la randul ei si-a castigat locul la masa analizelor psihologice si de business. Stim, pe baza celui mai lung studiu social, realizat de Harvard, ca pentru oameni socializarea si calitatea relatiilor umane, nu cantitatea este un facilitator pentru o viata fericita si implinita. De aceea Inteligenta de Grup reprezinta un nou orizont de studiu de care suntem interesati.

Subiecte de discutie

Think Tank-ul acesta isi doreste sa puna la lucru puterea inteligentei colaborative. Cand inovatia si creativitatea se reduc si nu mai gasim solutii, un laborator de idei este o solutie la indemana. Aici putem fi de folos si primi ajutor in acelasi timp.

Eu sunt prezent aici pentru a modera spatiul social si a crea un mediu liber de prejudecati cu reguli ce ne ajuta sa obtinem maximum din timpul investit.

Stiinta ne spune destul de raspicat, ca majoritatea echipelor sunt mult mai eficiente cand componentii sunt conectati, sunt intelesi si simt ca trag, vorba romaneasca, „la aceeasi caruta”. Acest nivel de aliniament, de intelegere si colaborare nu se obtine fara efort si nici in mod natural in timpul pauzelor de relaxare, cu atat mai putin in toiul muncii. De aceea parte din efortul meu se indrepta catre aceasta zona de interes, unde se pot obtine rezultate remarcabile, intr-un timp relativ scurt.

Puterea pauzelor este un alt subiect ce poate fi abordat in laboratorul de idei. Este esential pentru orice fiinta de pe aceasta planeta sa-si rezerve timp pentru pauze, pentru siesta, pentru pasiuni si cei dragi. Putem face acest lucru si intr-un mod structurat, descoperind ca aceste pauze cu echilibru si masura ne cresc eficienta.

Analiza viitorului poate fi o alta tema pentru momentul unui start de start-up. Aici putem beneficia de ajutorul unei comunitati care are experienta, sau viziune. Care a avut deja succes sau a invatat din esecuri.

Vom invata sa studiem megatrenduri, sa fim in pas cu modificarile din business si societate si sa avem o capacitate ridicata de adaptare la schimbare.

  • IMPORTANTA VIZUALULUI SI A EMOTIEI IN PREZENTARI: V-ati intrebat de ce prezentarea pe care ai facut-o pare plata? Datele financiare au nevoie de prezentare vizuala, de KPI si displaiuri interactive si colorate. Scopul unei prezentari este sa obti o actiune, de aceea este esential sa ai call to actions, metafora care sa lipeasca informatia pe cortexul participantilor. Coreleaza culorile cu cele ale brandului in discutie, metaforele cu industria in cauza si vei descoperi ca vei fi relevant si spectaculos cu o prezentarea care spune exact aceleasi lucruri ca inainte. Este ca si cum ai alege sa-ti imbraci prezentarea in cele mai bune si potrivite haine pentru evenimentul la care participa.
  • CUM SA-MI ANTRENEZ MINTEA: prin metode de antrenament, conditionare si experienta potrivite putem sa ne transformam mintea intr-un super instrument capabil de inovatie. Iar parte din trucurile pe care le folosim sunt atat de simple, incat uitam sa le oferim respectul si importanta cuvenita. Somnul adecvat nevoilor individuale este esential pentru imbunatatirea memoriei, power naps sunt utile in sustinerea efortului pe termen lung, focusul poate fi imbunatatit lucrand in salturi asemeni HiiT-ului din zona de antrenament fizic intrerupte de pauze scurte de meditatie.
  • CUM SA-MI PROTEJEZ DATELE:  protejarea datelor individuale in fata cresterii de atacuri si amenintari malware si ransomware porneste de la intelegerea psihologiei umane. Este timpul sa avem o discutie legata de capacitatea si disponibilitatea unei organizatii de a plati o rascumpare pentru o eroare in mijlocul unui atac… sau poate este mai indicat ca intr-o lume in care atacurile cyber sunt din ce in ce mai dese sa construim un prim zid de aparare eficient, antrenand capitalul uman sa identifice riscurile, sa nu apese pe atasamente neidentificate, sa analizeze situatiile specifice si sa ia decizii constiente.
  • STAKEHOLDER MANAGEMENT: multe idei nu vad niciodata lumina zilei pentru ca nu ajung pe radarul managementului senior sau nu conving. Pentru a ne asigura ca ideile bune sunt adoptate si oportunitatile importante nu sunt trecute cu vederea avem nevoie de aliniere, consens si claritate pentru a influenta decision makerii. In primul rand trebuie sa intelegem viziunea si interesul stakeholderilor, apoi in loc sa fortam aplicarea ideilor noastre, sa incepem sa oferim informatie si date concludente pentru a ne demonstra punctul de vedere. Este ca un debate pe baza de argumente de business. La finalul caruia, stakeholderii sa inteleaga ca decizia lor le poate solutiona din probleme si aduce valoare business-ului.